FAQ

Viktig informasjon!

Kampdagen kan endres med kort varsel. Det påligger kunden å kontrollera eventuelle endringar av kampdag og spilletider. Kampene kan endres i forhold til oppsatt kampdato pga Cupspill eller TV-sendningar. LA Travel anbefaler følgelig å forlenge deres opphold med med en 3. natt der dette ikke inngår i pakkereisen. Ved weekendkamper anbefaler LA Travel å reise fredag - mandag. Ved booking av reise fredag-søndag der en kampendring gjør at kunden i etterkant må forlenge reisen med en 3. natt, hjelper LA Travel deg med å booke om reisen. Du som kunde står imidlertid selv for ombookingskostnaden.

Her tar vi for oss noen av de spørsmål som kan oppstå i forbindelsen med reisen:

Hva er reisegarantiloven og hvordan fungerer den?

Reisegarantiloven beskytter reisende som har kjøpt en pakkereise. Reisegarantien innebærer at selskaper som arrangerer og selger pakkereiser må stille sikkerhet hos Kammarkollegiet. Dersom reisearrangøren av en eller annen årsak ikke kan gjennomføre reisen, f. eks. ved en konkurs, vil denne sikkerheten anvendes til å de rammede kundene erstatning. De reisende søker om erstatning hos Resegarantinämnden. Før du kjøper en pakkereise kan du kontrolleree hos Kammarkollegiet at reisearrangøren har stilt sikkerhet til råde i henhold til reisegarantiloven.

Reisegarantiloven (SFS 1972:204) vil ikke gi økonomisk beskyttelse for reisende som har bestilt et reisearrangement/flybillett på en pakkereise-avgang i følgende to tilfeller::

  1. En pakkereise blir innstilt før avreise fra Sverige.
  2. Hjemtransport p.g.a. ikke fullført pakkereise.

Har du spørsmål om hvordan reisegarantiloven beskytter din reise kan du kontakte:

Kammarkollegiet Box 2218 103 15 Stockholm Tel: 08-700 08 00 Fax: 08-20 38 81.

Har LA Travel stilt til råde sikkerhet hos Kammarkollegiet i henhold til reisegarantiloven?

Ja, LA Travel har stilt sikkerhet hos Kammarkollegiet for å bekskytte sine reisende.

Hva skjer når vi har booket?

Først blir ditt ordrenummer sendt til deg via e-post. Om du ikke mottar ditt ordrenummer til den e-post adresse du oppga i bookingen innen 24t, ber vi deg kontakte oss på telefonnummer 80 01 90 98 omgående.

Når vi har booket opp alle våre ordredeler og disse er bekreftet av våre agenter vil du få dine reisedokumenter tilsendt per e-post eller brev, avhengig av hva du valgde på ordreformularet.

Dersom din booking inneholder en flyreisa kontakter vi deg per telefon eller e-post for å opplyse om flytidene. I visse tilfeller finnes det muligheter til å endre flytidene mot en ekstra kostnad.

Ved kjøp av kun kampbilletter betaler du inn hele beløpet innen forfallsdato som spesifisert på fakturaen (”oss tillhanda”).

Ved kjøp av pakkereise betaler du inn 30 % av reisens pris innen forfallsdato som angitt på første faktura (”oss tillhanda”). De resterende 70 % betales på faktura nr 2, og skal være oss i hende senest 30 dager før avreisedato.

Hva inneholder reisedokumentene?

Reisedokumentene inneholder en bookingbekreftelse, faktura/er og tilleggsinformasjon. Tilleggsinformasjonen når du booker kun billetter er veibeskrivelse med kart og adresse til arenaen, og våre reisevilkår. Ved en pakkereise er tilleggsinformasjonen hotell voucher, veibeskrivelse med kart og adresse til hotell og arena, bykart, t-banekart, transportmuligeter og tidtabeller fra flyplassen til sentrum, og våre reisevilkår.

Kan jag få tilsendt mine kampbilletter til Norge før avreise?

Når det gjelder visse lag i England er det mulighet å få sendt kampbillettene hjem til Norge mot en ekstra kostnad på 50 nok (rekommendert brev). I alla andra tilfeller leveres billettene til ditt hotell.

Hvordan finner vi frem fra flyplasen til hotellet?

Du vil få en veibeskrivelse med kart og adresse i reisedokumentene før avreise.

Hvordan finner vi frem fra hotellet til arenaen?

Ni får färdbeskrivning med karta och adress i resehandlingen före avresa.

Hvordan sjekker vi inn på hotellet?

Sammen med reisedokumentene får du en voucher som fungerer som betaling til hotellet. Voucheren gis til hotellet ved innsjekking.

Hva gjør vi dersom billettene ikke befinner seg på hotellet når vi ankommer?

Har du som kunde ikke fått billettene levert til ditt hotell senest kl 11.00 på kampdagen, må du umiddelbart kontakte LA Travel på journumret. Journumret finner du oppe til venstre på bookingbekreftelsen.

Prisen på billetten er ikke den samme som det jeg betalte?

Vi kjøper en del billetter direkte fra klubben og en del via agenter. Dette gjør at billettprisene ikke er like.

Kan prisen for en kamp endres gjennom sesongen?

Når vår kvote fra klubben er slutt kjøper vi billetter fra agenter. Derfor kan prisen øke gjennom sesongen.